Βιβή Πλατά: “Η «ΓΛΙΤΣΑ» Νο1…”

0
1096

Πολύς λόγος γίνεται τελευταία για τις «ψευδείς» ειδήσεις. Εκτός από τις εξ’ ολοκλήρου ψευδείς, πολλές άλλες παρουσιάζονται με τέτοιο τρόπο ώστε να μιλούν στο υποσυνείδητό μας και να απευθύνονται στο θυμικό του εκάστοτε αναγνώστη/τηλεθεατή/ακροατή. Οι περισσότερες, ιδιαίτερα οι απλές, οι ευκολόπεπτες, αυτές για τις οποίες εκ πρώτης όψεως δεν τίθεται ζήτημα εγκυρότητας, έχουν εκτός από το πρώτο (το προφανές), δεύτερο ή ακόμη και τρίτο επίπεδο ανάγνωσης.

Της Βιβής Πλατά

Δομημένα μέσα από κατάλληλη χρήση λέξεων, φρασεολογία και ύφος του συντάκτη/παρουσιαστή διαβρώνουν σαν γλίτσα την αρχική αντικειμενικότητα με τρόπο δύσκολα αντιληπτό από τον άνθρωπο που οδηγεί ακούγοντας ραδιόφωνο ή πίνει τον καφέ του σερφάροντας ή βλέποντας τηλεόραση.

Με αυτή την αφορμή αποφάσισα να παραθέσω κάποιες σκέψεις μου σε μια σειρά κείμενα με τίτλο η «Γλίτσα»
Θέλω να διευκρινίσω ότι με τα κείμενα αυτά δεν έχω σκοπό να κριτικάρω και δεν καταφέρομαι εναντίον των προσώπων που αναφέρονται στις ειδήσεις αυτές.

 

Είδηση πρώτη: Η υπουργός παιδείας δήλωσε: Γιός καθηγήτριας ο ένας εκ των δραστών της βάναυσης επίθεσης στον Βύρωνα. Μαζί με : Το υπουργείο θεσπίζει τον θεσμό του καθηγητή εμπιστοσύνης. Όλοι γνωρίζουμε ότι το φαινόμενο «bulling» δεν είναι καινούργιο στην ελληνική αλλά και στην παγκόσμια κοινωνία, (δεν χρειάζεται να παραθέσω παραδείγματα, ο καθένας απο εμάς έχει άπειρα παραδείγματα τόσο από προσωπικά βιώματα όσο και από την ειδησεογραφία αλλά και απο ιστορικά γεγονότα).

 

Ας δούμε λοιπόν πια είναι η πραγματική είδηση.
Η υπουργός, λοιπόν,  γνωρίζει πολύ καλά ότι όσο πιο οξυμένες είναι  οι αντιθέσεις στην κοινωνία, όσο διαπαιδαγωγούνται τα παιδιά με αξίες όπως η αξία του σκληρού ανταγωνισμού, της διάκρισης, της επιτυχίας με κάθε μέσον, κατά προτίμηση αθέμιτο, με αξίες στις οποίες δεν χωράει ο διαφορετικός, ο ευαίσθητος, ο λιγότερο ικανός, τόσο θα αυξάνονται τα φαινόμενα οι δυνατοί, οι πολλοί, οι θρασείς, να επιτίθενται  με κάθε είδους τρόπο στους αδύνατους.

Στο ελληνικό σχολείο είναι κι αυτό μέσα στην εκπαίδευση που απαιτείται ώστε να βγουν τα παιδιά αύριο στην κοινωνία με τα παραπάνω χαρακτηριστικά, την οποία υπηρετεί με περισσή επιμέλεια η υπουργός. Γνωρίζει επίσης καλά ότι δεν μπορεί να λύσει το πρόβλημα, έτσι απ’ ότι φάνηκε από τον τρόπο που χειρίστηκε το θέμα, αποφάσισε να το επικοινωνήσει. Ρίχνει λοιπόν την μητέρα καθηγήτρια στην αρένα.

Όλοι παύουν να ασχολούνται με το γεγονός αυτό καθ’ αυτό, δηλ. με τα δεκαεπτά  παιδιά και όλα τα άλλα παιδιά του σχολείου που παρακολουθούσαν παθητικά, παύουν να ψάχνουν τις αιτίες και τους αποτελεσματικούς τρόπους  αντιμετώπισης και αρχίζουν να ασχολούνται με το πόσο κακοί είναι οι καθηγητές στο σχολείο και με το πόσο χαϊδεύουν τα παιδιά τους και ντροπή της καθηγήτριας…

 

Έρχομαι λοιπόν να ρωτήσω τα εξής:
Ποιος έχει την ευθύνη της διαπαιδαγώγησης ενός νέου ανθρώπου τελικά;
Δεν έχει ευθύνη το περιβάλλον, η κοινωνία στην οποία μεγαλώνει το παιδί;
Δεν έχουν ευθύνη τα Μ.Μ.Ε και τα σκουπίδια που προωθούν για δήθεν διασκέδαση;
Δεν παίζει ρόλο το διαδίκτυο, τα πολεμικά παιχνίδια αλλά  και τα ηλεκτρονικά παιχνίδια;
Την ευθύνη αυτή την έχει μόνο ο γονέας ( στην προκειμένη περίπτωση η καθηγήτρια);
Τότε σε τί χρησιμεύει το σχολείο;
Γιατί πληρώνουν το δημόσιο σχολείο και οι άνθρωποι που δεν έχουν παιδιά;
Τι ρόλο παίζει ένα υπουργείο παιδείας ;
Δεν γνωρίζουν όλοι αυτοί που βιάζονται να αφορίσουν, με πρώτη την υπουργό, ότι ένας άνθρωπος δεν προσλαμβάνει επιρροές μόνο από το σπίτι;
Δεν γνωρίζουν εξαιρετικούς καθηγητές των οποίων τα παιδιά δεν διέπρεψαν ή απαράδεκτους καθηγητές με εξαιρετικά παιδιά;

 

Ας πάμε τώρα στο δεύτερο μέρος της είδησης.
Θα θεσπιστεί λοιπόν η θέση του καθηγητή εμπιστοσύνης, στον οποίο θα μπορεί να προστρέχει ένα παιδί. Τελικά ήταν τόσο εύκολο!!! Τόσο άξια η υπουργός που σκέφτηκε κάτι που δεν είχε σκεφτεί μέχρι τώρα κανείς.

Αναρωτιέμαι λοιπόν, τι ειδικότητα θα έχει αυτός ο καθηγητής, θα είναι εκτός από φιλόλογος  ή μαθηματικός ή φυσικός και ψυχολόγος ή κοινωνικός λειτουργός; Αυτού του καθηγητή, του εμπιστοσύνης, το παιδί θα κάθεται ήσυχα στο σχολείο ή θα είναι κανένας απο αυτούς που κάνουν φασαρίες;
Πότε ο καθηγητής θα εξασκεί αυτά τα καθήκοντα, ταυτόχρονα με τις ώρες διδασκαλίας και θα πληρώνεται με τον ίδιο μισθό;
Επίσης πώς θα επιλέγεται από το σύνολο των καθηγητών του σχολείου, με ποιά κριτήρια;
Η επιλογή του ενός  δεν καθιστά αυτόματα όλους τους άλλους καθηγητές να είναι «μη εμπιστοσύνης»;
Τέλος δεν ξέρει η υπουργός ότι υπάρχει και ισχύει, πολλά χρόνια τώρα, ο θεσμός του υπεύθυνου τμήματος;

 

Ποια ήταν λοιπόν η πραγματική είδηση:
Δόθηκε η ευκαιρία σε κάποιους να στοχοποιήσουν συλλήβδην έναν κλάδο επαγγελματιών και να τραβήξουν την προσοχή από τις δικές τους διαχρονικές ευθύνες, ταυτόχρονα δε να αυτοανακηρυχθούν χωρίς κανένα κόστος και καμία λύση ως οι σωτήρες.

 

Η πραγματική είδηση τελικά είναι:
Η «Γλίτσα» που εξαπλώνεται και καλύπτει τα μυαλά μας και τις ζωές μας, το κυριότερο δε τις ζωές των παιδιών μας. Ας αντισταθούμε λοιπόν όλοι μαζί, ας αρχίσουμε να δημοσιοποιούμε αυτά που σκεφτόμαστε. Ίσως τελικά να μπορούμε να σώσουμε κάτι…


Βιβή Πλατά: “Οι δημοτικές αντιπαραθέσεις και η απλή αναλογική”

Προηγούμενο άρθροΚορωνοϊός: Πρώτο κρούσμα στη Θεσσαλονίκη
Επόμενο άρθροΝ.Φ.: Σκοτεινά σημεία στην Αγία Μαρίνα
Η εφημερίδα Fx-news, από το 2010 που ξεκίνησε ηλεκτρονικά και από το 2012 και σε έντυπη μηνιαία έκδοση, πρωτοστατεί στην ουσιαστική, αντικειμενική και άμεση ενημέρωση των δημοτών της Νέας Φιλαδέλφειας - Νέας Χαλκηδόνας και όχι μόνο! Επίσημο Μέλος του E-MEDIA: A.M. 12548.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.