Κυριακή 31 Μαΐου 2020 - 5:21 μμ

Δύναμη Πολιτών: Διαφωνεί με την συνεργασία Δήμου-Μητρόπολης

Υποστηρίξτε με ένα Like την σελίδα μας στο Facebook!

Φωτογραφία αρχείου

Από την Δύναμη Πολιτών λάβαμε την παρακάτω “επιστολή προς τον Δήμαρχο”:

Νέα Φιλαδέλφεια – Νέα Χαλκηδόνα 14/05/2020

 

Κύριε Δήμαρχε,

Στο πλαίσιο της ενημέρωσή μας σχετικά με την πρόθεση της δημοτικής αρχής να παραχωρήσει οικόπεδο που διαθέτει ο Δήμος στο πάρκο Μουστακλή στην Ιερά Μητρόπολη Ν. Ιωνίας – Φιλαδελφείας, θα θέλαμε να λάβουμε απαντήσεις από την δημοτική αρχή και τις αρμόδιες υπηρεσίες στα παρακάτω ερωτήματα:

 

Γνωρίζει η δημοτική αρχή ότι βάσει του καταστατικού σκοπού τους οι Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης είναι υπεύθυνοι για την ανέγερση, συντήρηση και λειτουργία βρεφονηπιακών σταθμών στα πλαίσια της άσκησης κοινωνικής πολιτικής;

Γνωρίζει η δημοτική αρχή ότι ο Δήμος μας διαθέτει από το 2018 ολοκληρωμένο φάκελο μελετών (αρχιτεκτονική, στατική, ηλεκτρομηχανολογική, γεωτεχνική) για την ανέγερση βρεφονηπιακού σταθμού στο Πάρκο Μουστακλή;

Γνωρίζει η δημοτική αρχή ότι ο δημοτικός παιδικός σταθμός που λειτουργεί στην περιοχή (3ος), στεγάζεται σε ενοικιαζόμενο χώρο από το Δήμο και δεν πληροί όλες τις προϋποθέσεις για την παροχή σύγχρονων και ποιοτικών υπηρεσιών στα παιδιά;

Γνωρίζει η δημοτική αρχή ότι ο σχεδιασμός της προηγούμενης δημοτικής αρχής για την ίδρυση και λειτουργία βρεφονηπιακού σταθμού ήταν η μεταφορά του 3ου βρεφονηπιακού σταθμού στο νέο κτίριο; Και αν ναι, τι ακριβώς σκοπεύει να κάνει η δημοτική αρχή με την λειτουργία του ήδη υπάρχοντος 3ου βρεφονηπιακού σταθμού μετά από το προτεινόμενο σχέδιο; Θα λειτουργήσει, θα κλείσει ή θα οδηγηθεί σταδιακά σε μαρασμό και σε κλείσιμο;

Ποιες ενέργειες έχει κάνει η δημοτική αρχή, ώστε να εξασφαλίσει χρηματοδότηση για την ανέγερση δημοτικού βρεφονηπιακού σταθμού, όπως ήταν στον σχεδιασμό της προηγούμενης δημοτικής αρχής;

Γνωρίζουμε ότι στο νέο χρηματοδοτικό πρόγραμμα της Τοπικής Αυτοδιοίκησης «Αντώνης Τρίτσης» θα διατεθούν 2.5 δισ. ευρώ στους Δήμους για την αναβάθμιση των υποδομών και των υπηρεσιών τους. Εκεί ο Δήμος θα μπορούσε να καταθέσει τάχιστα ώριμο φάκελο προκειμένου να λάβει χρηματοδότηση και να προχωρήσει στην ανέγερση του βρεφονηπιακού σταθμού. Στη συνάντηση του δημάρχου με τον πρόεδρο της ΕΕΤΑΑ, πληροφορηθήκαμε από δελτίο τύπου του Δήμου ότι τέθηκε θέμα χρηματοδότησης παιδικών σταθμών. Τελικά τέθηκε, και αν ναι ποια απάντηση υπήρξε;

Επί του σχεδίου προγραμματικής σύμβασης που κατατέθηκε στο Κοινοτικό Συμβούλιο Νέας Φιλαδέλφειας, γιατί ακυρώνεται ο σχεδιασμός του Δήμου και αναφέρεται ότι η Μητρόπολη θα καταρτίσει εκ νέου μελέτες;

Βάσει ποιας μελέτης προβλέπεται η λειτουργία βρεφονηπιακού σταθμού 100 θέσεων, όταν η μελέτη του Δήμου προβλέπει 50 θέσεις παιδιών, 16 θέσεις βρεφών, ενώ η μέγιστη χωρητικότητα στην οποία μπορεί να φτάσει βάσει των προδιαγραφών που ορίζει η νομοθεσία είναι τα 78 παιδιά;

Είναι νόμιμη η παραχώρηση δημοτικού οικοπέδου σε τρίτο χωρίς το Δημοτικό Συμβούλιο, η Τεχνική και η νομική υπηρεσία να έχουν προηγούμενα εγκρίνει τον όποιο σχεδιασμό πρόκειται να πραγματοποιηθεί σε δημοτικό οικόπεδο;

Στο προτεινόμενο σχέδιο προγραμματικής σύμβασης αναφέρεται ότι τα 50 παιδιά (από τον αυθαίρετο αριθμό των 100) θα ορίζονται από το Δήμο μας. Δεν υπάρχει ουδεμία αναφορά για το εάν θα είναι δωρεάν για όλα τα παιδιά ή θα υπάρχουν τροφεία. Υπενθυμίζουμε ότι ο Δήμος μας δεν εισπράττει τροφεία από κανέναν βρεφονηπιακό σταθμό, παρέχοντας δωρεάν τις υπηρεσίες του, είτε σε κατόχους voucher του ΕΣΠΑ ή όχι.

Επιπλέον, τα παιδιά που προτείνεται να φοιτούν στον βρεφονηπιακό σταθμό της Μητρόπολης από το Δήμο, μέσα από ποια ακριβώς διαδικασία θα επιλέγονται, εφόσον στην προγραμματική σύμβαση κάτι τέτοιο δεν προβλέπεται;

Η διαδικασία εισαγωγής των παιδιών στους βρεφονηπιακούς σταθμούς του Δήμου γίνεται κατόπιν μοριοδότησης, βάσει των κριτηρίων που αποφασίζει το Δημοτικό Συμβούλιο. Στην περίπτωση του Δήμου δεν υπάρχει αποκλεισμός κανενός παιδιού με βάση την καταγωγή, την εθνικότητα και το θρήσκευμα. Υπάρχει κάποιος λόγος που στο σχέδιο προγραμματικής σύμβασης δεν περιλαμβάνεται κάποια τέτοια πρόβλεψη;

Το προσωπικό που εργάζεται στους δημοτικούς βρεφονηπιακούς σταθμούς είναι στη μεγάλη του πλειοψηφία μόνιμο, εκτός από το προσωπικό που εργάζεται βάσει των τριετών συμβάσεων που έχει συνάψει ο Δήμος με την ΕΕΤΑΑ στα πλαίσια του προγράμματος «Εναρμόνιση της οικογενειακής ζωής» και έχει προσληφθεί με διαδικασίες ΑΣΕΠ. Γιατί στο προτεινόμενο σχέδιο προγραμματικής σύμβασης δεν υπάρχει αντίστοιχη πρόβλεψη, δεδομένου μάλιστα του γεγονότος ότι η Εκκλησία είναι ΝΠΔΔ;

Στο σχέδιο προγραμματικής σύμβασης προβλέπεται η δημιουργία τριμελούς κοινής επιτροπής Μητρόπολης και Δήμου με αντικείμενο την παρακολούθηση της υλοποίησης της ανέγερσης του βρεφονηπιακού σταθμού. Είναι δυνατόν να παραχωρείται δημοτικό οικόπεδο και όχι μόνο να μην λαμβάνει μέρος στη διοίκηση του παιδικού σταθμού ο Δήμος, αλλά να είναι μειοψηφία σε μία τριμελή επιτροπή παρακολούθησης του έργου;

Σε κάθε προγραμματική σύμβαση που υπογράφει ο Δήμος ορίζεται με σαφήνεια η πηγή και ο τρόπος χρηματοδότησης. Αντίθετα, στο συγκεκριμένο σχέδιο οι πηγές χρηματοδότησης ποικίλλουν από ιδίους πόρους της εκκλησίας, έως ευρωπαϊκά χρηματοδοτικά εργαλεία (ΕΣΠΑ). Νομιμοποιείται ο Δήμος να υπογράψει σύμβαση για την ανέγερση κτιρίου στο οικόπεδό του χωρίς να γνωρίζει με σαφήνεια την πηγή και τον τρόπο χρηματοδότησης;

Σε κάθε προγραμματική σύμβαση οφείλουν να υπάρχουν ρητά όλες οι υποχρεώσεις που αναλαμβάνουν τα δύο μέρη, καθώς και ρήτρες σε περίπτωση μη συμμόρφωσης ενός εκ των δύο μερών. Γιατί στη συγκεκριμένη περίπτωση δεν περιλαμβάνονται τέτοιες διατάξεις;

 

Οι Δημοτικοί Σύμβουλοι της Δύναμης Πολιτών

 

Ανανιάδης Νίκος 

Ανεμογιάννης Γιώργος 

Βασιλόπουλος Άρης 

Εμμανουήλ Δανάη 

Καλαμπόκης Γιάννης 

Ντάτσης Κώστας 

Παπαλουκά Ευτυχία


Διαβάστε επίσης:

ΣΥΡΙΖΑ ΝΦ-ΝΧ: Διαφωνεί με την συνεργασία Δήμου-Μητρόπολης

“#Δυσανεξία στην Εκκλησία…”