Με ποια κριτήρια απολύουν τους εργαζομένους τους οι εταιρείες στην Ελλάδα της κρίσης

0

apoliseis

Yψηλόβαθμα διοικητικά στελέχη κατά βάση από τα εμπορικά τμήματα των εταιρειών, λόγω μη απόδοσης είναι το προφίλ των απολυμένων ή απομοκρυθέντων από πολυεθνικές και ελληνικές εταιρείες στην περίοδο της κρίσης, όπως το κατέγραψε και το παρουσίασε στην Ελληνική Εταιρεία Διοίκησης Επιχειρήσεων, η εταιρεία συμβούλων- ελεγκτών KPMG.

Στο ερώτημα τι ποσοστό εργαζομένων απομακρύνθηκε, η πλειοψηφία των εταιρειών απομάκρυνε ποσοστό έως 15% των εργαζομένων της, ενώ ένα 15% τοποθέτησε τις απολύσεις μεταξύ 20%- 30% του συνολικού δυναμικού της εταιρείας.

Υψηλόβαθμοι διοικητικοί οι απολυθέντες

Ως προς το διοικητικό επίπεδο των εργαζομένων που απομακρύνθηκαν το μεγαλύτερο ποσοστό ήταν υψηλόβαθμα στελέχη. Συγκεκριμένα από τους απολυθέντες:

  •     30% ήταν υποδιευθυντές
  •     20% ήταν διευθυντές
  •     18% ήταν υπάλληλοι γραφείου
  •     14% ήταν προϊστάμενοι και ακολουθούν σε ποσοστά
  •     9% ήταν μη διοικητικά στελέχη
  •     7% ήταν γενικοί διευθυντές.

Πρωταθλητές στις απολύσεις τα εμπορικά τμήματα

Οπως προκύπτει από την εν λόγω έρευνα το 50% των απολύσεων έγινε στα εμπορικά τμήματα. Συγκεκριμένα:

  •     Το 48% των απολύσεων έγιναν σε εμπορικές διευθύνσεις
  •     Το 7% στις οικονομικές
  •     Το 7% σε άλλες υποστηρικτικές διευθύνσεις
  •     Το 6% στις εφοδιαστικές αλυσίδες
  •     Το 5% από τμήματα πληροφορικής και οργάνωσης

Στο ερώτημα με τι μέθοδο έγιναν οι απομακρύνσεις απολυθέντες και στελέχη HR απάντησαν σε ποσοστό 56% με απομάκρυνση/ απόλυση, 35% με πρόγραμμα εθελουσίας εξόδου, ενώ στο 27% ακολουθεί το …διαζύγιο κοινή συναινέσει.

Γιατί απολύουν οι εταιρείες στην Ελλάδα της κρίσης

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει το ερώτημα σε απολυθέντες και στελέχη HR γιατί τελικά απολύουν οι εταιρείες στην Ελλάδα τους εργαζομένους μέσα στην κρίση. Τα κριτήρια επιλογής τους λοιπόν είναι τα εξής:

  •     52% η απόδοση
  •     49% το αντικείμενο εργασίας
  •     35% τα κοινωνικά κριτήρια
  •     19% το επίπεδο αποδοχών και παροχών
  •     15% η ειδικότητα.

Στην έρευνα της KPMG συμμετείχαν κυρίως εταιρείες από το φαρμακευτικό τομεά, αυτόν της υγείας, τον τραπεζικό αλλά και οτν καταναλωτικό, ενώ ρωτήθηκαν και στελέχη από τους κλάδους της βιομηχανίας, του λιανεμπορίου, της τεχνολογίας και των τηλεπικοινωνιών, της ενέργειας, των κατασκευών και του ασφαλιστικού τομέα. Από το συνολικό δείγμα, ένα ποσοστό 54% ήταν ξένες πολυεθνικές, ένα 27% ελληνικές και ένα 19% ήταν ελληνικές πολυεθνικές.

ΠΗΓΗiefimerida.gr
Προηγούμενο άρθροΤα επτά βήματα ενίσχυσης της νεανικής επιχειρηματικότητας
Επόμενο άρθροΟ έρωτας είναι εγκεφαλικός: 5 τρόποι με τους οποίους το συναίσθημα επηρεάζει το μυαλό μας
Η εφημερίδα Fx-news, από το 2010 που ξεκίνησε ηλεκτρονικά και από το 2012 και σε έντυπη μηνιαία έκδοση, πρωτοστατεί στην ουσιαστική, αντικειμενική και άμεση ενημέρωση των δημοτών της Νέας Φιλαδέλφειας - Νέας Χαλκηδόνας και όχι μόνο! Επίσημο Μέλος του E-MEDIA: A.M. 12548.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.